Monday, November 12, 2012

:: Aku, kahwin? Jemput datang semua..^_~



huh, agak lama ku tinggalkan ruang ini. Kalau aku berumah papan di sini, jangan kata bersawang, pasti anai-anai datang bersama koloninya menjamah setiap cebis papan yang ku tinggal.



Hari ini hari yang cukup istimewa buat aku, dia dan kamu. Aku? Setiap kali balik Sabah, aku confirm aku datang sekolah yang telah lama aku tinggalkan. Setiap kali berkunjung, pasti akan ada guru yang bertanya, “Alim, kawan kamu dah ada yang berumah tangga, kamu bila lagi?”

Huh, bagai menelan peria mentah, pahit dan hanya jawapan yang mudah ku berikan sambil melebarkan senyuman. “Er…tunggulah cikgu, ada jodoh dan murah rezeki insyaAllah ada la jemputan saya hantar”

Yes. Kahwin dan ‘couple’. Isu yang sangat tidak asing bagi orang seperti saya, dia dan kamu. Sahabat-sahabat DQ, lebih dari lima tapi kurang dari sepuluh yang sudah mendirikan ‘masjid’. Sahabat-sahabat dari sekolah lama? Tidak kurang hangatnya, hampir setiap tahun pasti ada sahaja yang mengirimkan jemputan. Lagi senang zaman IT ni, buat event, invite kat fb je bro, sis. Then tekan ‘like’. Hah, mudah. Lebih mudah dari “mudah.com”. betul tak?

Itu sahaja dari saya.



Dia
Dia studio mate, kami satu studio tapi lain tahap pengajian. Dia ‘master’ dan aku ‘degree’. Hari ini adalah majlis perkahwinan dia, Kak Yan, Nik Nadia Izyan. Tiga kata nama tapi merujuk pada orang yang sama..hehe


Kak Yan, Selamat Pengantin Baru. BarakAllahulakuma. Maaf sebab tak dapat hadir ke majlis Kak Yan. Lecturer tak nak postpone kelas..huhu

Saya tak berani nak cakap panjang, cuma saya nak share apa yang saya tahu. Dan saya rasa Kak Yan lebih tahu banyak perkara dari saya.

”Dunia ini perbendaharaan, dan sebaik-sebaik perbendaharaan itu ialah isteri yang salihah.” (Maksud hadith)


Dan akhir sekali, kamu. Hah. Kamulah, yang sedang baca blog ni. Da berpunya belum? Kalau dah, Alhamdulillah. Cuma tolong jangan cemari kalimah ‘cinta’ itu dengan kelalaian kerna lalai itu adalah salah satu dari bisikan syaitan. Ini untuk kalian.



Akhir sekali, bagi yang belum berpunya. Jangan putus asa. Teruskan berdoa dan berusaha tapi jangan sampai usahamu itu menyakiti hati banyak pihak.  


...sekian utk post kali ini setelah lama berdiam diri...

:: jemput datang memeriahkan majlis saya bila saya kahwin nanti ::

(^_^)




3 comments:

  1. Topup iman, perbaiki akhlaq. Jadi Syabab idaman semua. Semoga dijodohkan dgn pasangan yg sefikrah solehah Qurratul'aini..

    Muslim hebat utk Muslimah yg hebat, InshaAllah.

    ReplyDelete
  2. hahahahaha! aku mau kad kawen yg special punyaaaa :P

    ReplyDelete

:: followers ::