Wednesday, August 25, 2010

.::L.U.P.A::.

Alhamdulillah, kita bertemu sekali lagi dalam ruang dan tempat yang sama. Hari ini aku ingin berkongsi tentang sesuatu yang kita selalu lupa iaitu 'LUPA'..
..pelbagai ragam..
*****
"Allahu akhbar! Terlupa pula bawa buku, kerja rumah dah siap dah."
"ya Allah, Engkau bantulah aku untuk mengingat kembali di mana aku letak kunci kereta"
"ya Allah, macam mana aku boleh terlupa..."
***
"huh, bersyukur aku dapat kawan macam kau"
"Alhamdulillah, mujur teringat tadi. Kalau tak, naik teksi aku pergi kerja hari ini"
*****

Tanpa kita sedari bahawa 'lupa' itu juga merupakan satu nikmat,
nikmat yang kita selalu lupa untuk mensyukurinya.
Tanpa kita sedar, 'lupa' membuatkan kita ingat khususnya ingat
kepada Allah.
Tanpa kita sedar, 'lupa' menjadi sebab untuk kita
bermuhasabah diri.
Juga, membuatkan kita menghargai dan bersyukur dengan kehadiran kawan-kawan.
Oleh sebab itu juga, Allah berfirman...
"Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana
sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada
orang-orang yang beriman."(az-zariyat, 51:55)

..wallahu a'lam..

1 comment:

  1. setuju lim...
    kite mintak hafazan kita sentiasa ingat, tapi Allah lupakan...

    sebab... Rahmat Allah tu Maha Luas ..

    satu huruf 10 ganjaran...

    ulang2 nak bg ingat tu brapa banyak dah kita dapat?? haaa

    Alhamdulillah..

    ReplyDelete

:: my fb ::

:: followers ::