Monday, June 6, 2011

:: KRIS KK 2011 ::

subhanAllah
Maha Suci Allah
Alhamdulillah
segala puji bagi Allah
Allahu akbar
Allah Maha Besar

Alhamdulillah, Allah telah memberi keizinan untuk menghadiri Kem Remaja Islam Daerah Kota Kinabalu 2011 yang bertempat di Masjid Nurul Hikmah, Bukit Padang.

 :: masjid nurul hikmah : pic's link ::

Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan

Kem kali ini dimeriahkan lagi dengan kehadiran seorang peserta yang sanggup datang dari Miri, Sarawak semata-mata hanya untuk menyertai kem ini.

:: nurudhin bin sabali(baju hitam) : satu-satunya perserta dari sarawak ::

Dia kata dia dapat tahu tentang program ni bila tengok teaser video di youtube. Lepas tu, dia cari lagi maklumat di internet tentang KRIS ini. Dan akhirnya dapat berhubung dengan ajk pelaksana melalui blog Kelab Remaja Ukhuwwah yang mengiklankan poster KRIS KK 2011. Aku kagumi cara beliau untuk mengisi masa cuti. Datang dari Miri menaiki kapal terbang pada hari jumaat dan bertolak balik tengahari tadi. SubhanAllah, aku kagumi caranya mencari Islam. Aku tertanya, di mana aku berada ketika seusia dengannya?

 New World

KRIS kali ini banyak kelainan. Lagu HambaMu menjadi lagu tema. Peserta dibawa masuk ke dunia Palestin. Sungguh, lakonan menjadi sedikit kucar-kacir bila peserta muslimin turut mara ke depan untuk selamatkan pihak muslimin. Nampak di mata, bahawa mereka ambil peduli tentang saudara Islam kita di Palestin apabila mereka bangkit dan memukul dua orang ajk yang melakonkan watak Yahudi. Dari pihak muslimat pula, ada yang memukul dengan paip pvc (sambil menjerit kalimah Allahu Akbar) ketika Yahudi jatuh betul-betul di hadapan peserta muslimat. Mujur tiada kecederaan yang dialami. Kalau tidak, pasti ada yang pulang ke rumah membawa penangan lebam di badan. SubhanAllah, jika aku pada usia mereka..belum tentu aku berani untuk melakukan sedemikian.

Syukran buat sekalian peserta, ajk dan fasilitator…

Ku mohon kemaafan atas setiap kekurangan yang ku lakukan sama ada sebelum, semasa mahupun selepas KRIS ini terutamanya Syahmi, yang menjadi mangsa ‘lempangan halilintar’ tangan kananku semasa lakonan dalam slot ‘New World’.

Semoga Allah memberi kekuatan kepada kita untuk terus kuat dalam memperjuangkan Islam di mana sahaja dan pada bila-bila masa.

 
:: teaser ::


...wallahu a'lam...

1 comment:

  1. alhamdulillah..kita dipilih untuk menghadirkan diri ke program ne..:)

    ReplyDelete

:: my fb ::

:: followers ::