Friday, September 9, 2011

:: Diari Percutian : Mei ::


Episod percutian kini kian berakhir. Hari-hariku semakin suntuk. Masaku makin mencemburui. Hmm..sejenak aku berfikir mengenangkn ibrah di sebalik setiap program2 yang terlaksana sepanjang percutian.

DIARI PERCUTIAN

15 Mei 2011
Allah telah mengizinkanku untuk kembali ke bumi Sabah yang kini sarat dengan program-program dakwah. Pernah sekali, 3 program dijalankan serentak tanpa AJK Pelaksana dan fasilitator yang mencukupi. Meskipun terpaksa bergerak dari satu daerah ke daerah lain, semuanya tetap dilaksanakan kerana ia adalah amanah untuk berkongsi Islam kepada semua lapisan masyarakat.

21 Mei 2011 : Kelas tarannum
Semuanya bermula dengan kelas tarannum di Masjid Negeri Sabah. Berita ini ku terima daripada seorang sahabat yang begitu berminat dalam mempelajari seni tarannum al-Quran meskipun tidak pernah belajar asas tarannum, walaubagaimanapun keinginannya cukup tinggi.  Jauh berbeda dengan aku yang pernah belajar asas tarannum tetapi tidak mengamalkannya. Dan yang paling penting bukan aku yang jadi guru, aku turut serta untuk menjadi anak murid.

27 – 29 Mei 2011
Hmm..seingat aku, weekend ni aku just duduk rumah sementara menunggu panggilan setelah melaporkan diri sedia untuk dikerah bagi mengisi kelompangan aktiviti cuti meskipun lapor diri disampaikan hanya melalui SMS. Selain daripada tu, aku hanya menghadiri kenduri arwah bekas ketua kampung merangkap datuk saudara aku.

 ditulis pada 1 september 2011

1 comment:

  1. salam.teruskan mngupdate tuan, rmai yg mmbaca :)

    Kongsi2 jg ilmu bermanfaat di gedung ilmu tu, ble tumpang aplikasi di sini..

    ReplyDelete

:: my fb ::

:: followers ::