Sunday, December 26, 2010

...golf kehidupan...

....Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....


 Golf, satu sukan yang tidak asing di terlinga kita. Walau tak pernah main tapi kita selalu dengar. To tell the truth, I'm really interest with golf. Why??
 Hmm...in my view, golf is like our life. Kalau main golf, nak tak nak, kita kena masukkan bola golf ke dalam lubang dengan kayu golf. Bagi yang masih baru, kita kena tahu dan ingat jenis dan fungsi setiap kayu golf yang kita gunakan. Am I right? Bila seorang pemain golf masuk padang, dia akan sentiasa cuba masukkan bola golf ke dalam lubangnya, tak kisahlah berapa banyak kali dia pukul bola tu, yang penting masuk.


   Macam tu lah juga dalam hidup kita ni, kita punya impian dan matlamat yang mesti kita capai sama macam pemain golf tadi yang bermatlamat memasukan bola golf ke dalam lubang. Nak merealisasikan matlamat tu, kena ada strategi dan strategi itu tidak cukup kalau kita hanya ada satu strategi, kena ada strategi lain. Betul tak? Sebab tu kayu golf ada banyak jenis tapi tujuannya tetap sama iaitu digunakan untuk memukul bola golf menuju lubang golf yang kita sibuk ceritakan tadi. Dan cara nak pukul pun kena ada teknik, postur badan pun kena betul sekali. Apa pula kaitan dengan postur badan ni?hehe..maksudnya, tak kisahlah keadaan kita macam mana, susah, sederhana atau senang, yang penting kita berusaha untuk capai matlamat tu. Haha..semua ni lah yang menarik perhatian saya terhadap sukan golf ni..(walaupun tak pernah main..hehe)

...wallahu a'lam... 

No comments:

Post a Comment

:: followers ::