Sunday, August 7, 2011

:: aku dah nak bertunang?? ::

Hal ni terjadi lebih kurang tiga minggu lepas..masa tu aku bawa nenek aku pergi klinik..so, secara tak langsung maka berlakulah perbualan antara aku, nenek aku n makcik aku(pengiring la katakan)..

nenek : sampai bila ko cuti lim..??


aku     : sampai lepas raya nek, jgn la nenek risau..slalu gak alim p rumah nenek nanti..


nenek : o0o..ngam la tu. Nanti bole juga nenek minta tolg kalau ada apa2..


aku     : bole bha nek..bgtau jak bila n dimana..insyaAllah bole...(macam gaya rancangn Adik2ku)

dpendekkn cerita tgh best2 sembang dgn nenek..ttiba makcik aku bersuara..

makcik : lim, ari tu kami ada pegi kenduri kawin d kg.petagas. Lpas tu ada sorang makcik tu cakap y ko da nak btunang..ya ka..?? napa ko mau btunang tak btau kami..??


aku       : hah..?? biar betul..?? makcik, saya ni gf pn xda..cmana lak bole ttiba mau btunang..??(terkejut gila aku dgr y aku da nk btunang..risau entah tahap apa...huhu)
tp kalau ya pn dgn siapa??(chewah, td menafikn lpas tu nk gak tau kn sape org tu..hehe)

makcik : sbb tu makcik nak pastikan..da tu..bila ko nk ada gf ni...?? ko tgk c ~!@#$ tu, gf pn da ada..kmu kn sebaya, mustahil la xda gf...sdgkn mkck tgk, ko lagi ok dr dia..

amboi..makcik aku, kali ni mengusik, bukan alang2..makan dalam seyh..soal ati n masa depan ank org lak tu..

aku      : hahaha..tgk la makcik..insyaAllah akn dtg kawin gak tu..sy ni degree pn belum start lg, masa dpn pn blum terjamin..kalau ada gf skrg ni, entah mau kasi makan apa gf saya tu..xkan nk hutang sana-sini..nanti kmu juga y bising..hehe


nenek   : chewah..nmpaknya cm da bole kawin cucu nenek ni...


aku       : haha..ya la nek, kalau sy blum ada gf lg lpas graduate nanti, kmu carikan sy 1 ya n yang pntg suru la c ~!@#$ tu kawin cepat, lama da x makan nasi minyak kluarga tdekat ni...jom, dah smpai ni..hehehe

mujur dah sampai, kalau x, xtau la apa y akn tjadi lepas tu..

n lepas recheck, tanya parents aku n sbgainya..rupanya y nk btunang tu adalah kazen aku..
yeay...i'm free from this prob..kes ditutup..^_~

hah..korang yang da ada kapel tu, kawin la cepat2 ye...n jgn lupa jemput aku lau buat knduri kawin..n_n

5 comments:

  1. aq ingt betool lh ko nk bertunang..hampeh betool..haha..buang karen ko nie lim

    ReplyDelete
  2. haha..kenapakah soalan kahwin seja drg tanya ni. mau cakap musim org kahwin pun nda jugak, sama la lim. baca ni : http://silencecreator.blogspot.com/

    :)

    ReplyDelete
  3. haha..tu la..
    balik rumah jak trus masuk bab2 kawin..
    huhu

    ReplyDelete
  4. nasrul..lek la der..
    ko tu patut btunang dulu..
    da mcm bapa org da ko tu..
    hehe

    ReplyDelete
  5. masa mendewasakan kita.. topik perbualan pun, dh makin mantap2.. sal tunang, kawin.. huhuhu...

    ReplyDelete

:: followers ::