Sunday, April 24, 2011

:: ada orang datang ::

:: confirm ada yang baca entri ni melalui notes kat facebook aku. So, kalau berminat nak baca dengan lebih lanjut, jom klik 'view original post' facebook tu ye...hihi ::






kisahnya macam ni, aku baru balik dari klang
maklumlah bukan korang je ada saudara kat sana kan??
dalam perjalanan pulang 
ada orang terlelap dalam train
best gak tengok orang tersengguk ni
n_n
last sekali, dengan aku sekali tersengguk
sah macam burung belatuk
mujur aku tak terlepas stesen tadi

ke mana hala tuju aku??


semestinya stesen ktm PUTRA
sebab ada 

kat mana??

:: PWTC ::


*****

ada orang datang 
saja nak cari makwe pakwe
maklumlah, mesti ramai yang datang kan?

ada orang datang 
nak cari buku
tapi untuk hiburan semata

ada orang datang
nak jumpa penulis
pembaca mana tak nak jumpa kan??

ada orang datang
bukan nak tengok buku
tapi saja nak jadikan alasan untuk dating

ada orang datang
saja nak tunjuk muka
ye lah, mesti media akhbar pun ada kan??


ada orang datang
dari seberang untuk orang
merekalah librarian datang untuk korang

ada orang datang
balik macam bercengkerang
rupanya buku diangkut kat belakang

ada orang datang
nak rapatkan jurang
antara makhluk dan Khalik
juga 
antara mad'u dan da'ie

ada orang datang
sebab nak rebut peluang
menjamin masa akan datang

orang lain dah datang
bila korang nak datang??
jangan lupa ajak aku sekali!!



p/s : jangan tiru aksi buruk sangka di atas. Moga kita terlindung dari sifat buruk sangka itu

...wallahu a'lam...

No comments:

Post a Comment

:: my fb ::

:: followers ::