Tuesday, April 26, 2011

:: imam as-sudais vs justin bieber ::

semenjak dua menjak ni rasa rajin pula aku menggerakkan jari untuk update post kat blog yang entah apa-apa ni...

kenapa aku buat tajuk macam tu?

:: sumber ::



korang mesti kenal mamat kat sebelah kanan tu kan?
penyanyi lagu 'NEVER SAY NEVER' tuu
y kini dijadikan movie 3D
kalau aku tanya remaja sekarang

"tau Justin Bieber tak??"
"owh, mestilah tau. Dah lah muda, comel lak tu"
(sambil buat muka ngada-ngada konon tergilakan BIEBER)

dan aku??
rasa menyampah...

probabiliti untuk tak kenal bieber memang agak mustahil
tapi itulah hakikatnya
ramai mengakui bahawa mamat baju purple kat atas tu
IKON remaja hari ini
..IKON lah sangat..

******

:: siapa orang kat atas ni ::

maka aku ingin bertanya
siapa dalam kalangan remaja hari ini
yang kenal dengan pak cik kat atas ni?

korang jangan main-main
dia abang aku OK..
cuma mak je lain-lain
dan bapa asing-asing

"saya yakin dan percaya"
[trademark sahabat aku]
pasti ramai yang tak kenal dengan beliau
meskipun bergelar Dr
salah seorang Imam di Mekah
mungkin hanya sedikit golongan yang menjadikan beliau 
sebagai IKON

"bang. come on lah, AS-SUDAIS tu dah dewasa dah. Susah untuk jadi IKON kami. Tak sesuai.."

ok, fine
kalau yang ni??
:: muhammad taha al-junayd : sumber ::
[akan datang kita sembang tentang beliau pula]
n_n

******

 mesti korang tahu
minggu lepas BIEBER datang M'sia
tapi korang tahu tak?
minggu yang sama jugak SUDAIS datang M'sia

maka aku pasti
ramai yang tak tahu
kehadiran AS-SUDAIS
dan
yang lebih pasti
ramai yang berebut ke konsert JB
siapa yang nak rugi
JUSTIN BIEBER + SELENA GOMEZ
tapi
berapa ramai yang berebut
untuk bersemuka dan solat bersama-sama
AS-SUDAIS di Masjid Jamek Jumaat lepas??
orang yang sepatutnya menjadi IKON
akhlaknya, ilmunya, penampilannya..
insyaAllah, dari setiap sudut 
AS-SUDAIS boleh dijadikan IKON

siapa yang diminati ramai?

JB??
mereka sanggup meninggalkan solat 
demi mendapatkan seat paling depan
melihat JB face to face

AS-SUDAIS??
mereka sanggup bergegas dari jauh 
semata-mata berIMAMkan beliau
mendengar tazkirah sebelum solat Jumaat

adakah aku yang patut jawab soalan aku tadi??

bak kata nabil
- lu pikir la sendiri -

******
lawatan SUDAIS ke Darul Quran JAKIM
(23.04.2011)







untuk gambar seterusnya
korang klik lah link kat bawah ni
letih aku nak copy paste gambar
hehe




...wallahu a'lam...

4 comments:

  1. ske sgt entry nih...^^

    ReplyDelete
  2. betul gak apa saudara cakap ni...sangat2 betul..ditto...at least boleh bukak mata orang2 skrang..taha al junayd lebih elok d jadikan idol/ikon drpd si JB tuu..ntahapa2ntah...

    ReplyDelete

:: my fb ::

:: followers ::